هنگ کردن کامپیوتر | رفع مشکلات هنگ کردن ویندوز | ماتریکس کامپیوتر
وبلاگی از جنس محتوا
اطلاعات کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



موضوعات
نویسندگان
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند





دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 47
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 39
:: باردید دیروز : 100
:: بازدید هفته : 140
:: بازدید ماه : 139
:: بازدید سال : 408
:: بازدید کلی : 1310
هنگ کردن کامپیوتر | رفع مشکلات هنگ کردن ویندوز | ماتریکس کامپیوتر

Close up of motivational laptop sticker.

قطعا با مشکل هنگ کامپیوتر مواجه شده اید. معمولاً در این مواقع تنها چیزی که به ذهن شما خطور می کند و می توانید با آن کنار بیایید این است که کامپیوتر را خاموش و روشن کنید یا به اصطلاح resort را مجددا راه اندازی کنید یا اگر قصد دارید ویندوز را مجدداً نصب کنید، با خدمات نصب ویندوز تماس بگیرید. سایت. . اما اینها تنها راه حل های عملی برای برون رفت از این مخمصه نیستند. زیرا با چند روش بسیار کاربردی و آسان می توانید در برخی موارد مشکل هنگ شدن ویندوز را برطرف کنید. در آینده با وبلاگ من و تو همراه باشید.

کامپیوتر از چیست؟

یکی از رایج ترین مشکلاتی که ممکن است هنگام کار با کامپیوتر رخ دهد، نمایش صفحه آبی است. برای راه اندازی مجدد کامپیوتر لازم است سیستم خود را ریستارت کنید و این خود مشکلات زیادی از جمله ذخیره نشدن و تکمیل نشدن کار یا پروژه ای را که انجام می دهیم به همراه دارد.

حالا شما می توانید آن را هر چیزی بنامید مثلا لپ تاپ هنگ، ویندوز هنگ، سیستم هنگ یا هر چیز دیگری، اما آنچه مهم است دلیل هنگ کردن کامپیوتر (چرا کامپیوتر هنگ) و جلوگیری از هنگ کردن کامپیوتر است. بنابراین در این مقاله قصد داریم نحوه رفع مشکل هنگ کامپیوتر ویندوز 10 و همچنین رفع مشکل هنگ کامپیوتر ویندوز 8 را برای شما شرح دهیم.

بسیاری از خرابی های کامپیوتری در سیستم عامل به خصوص ویندوز و مواردی که با صفحه آبی همراه است که به آن صفحه آبی مرگ می گویند، به دلیل نقص یا عدم سلامت حافظه رم یا برد اصلی کامپیوتر رخ می دهد. دلیل این خطا عدم دسترسی به اطلاعاتی است که باید در حافظه رم پردازشی ذخیره شود.

اگر می خواهید مشکل هنگ کامپیوتر را خودتان حل کنید، قبل از هر کاری می توانید حافظه رم قدیمی را با یک حافظه جدید جایگزین کنید. در این صورت اگر مشکل حل شد یعنی رم معیوب است. اما وقتی مشکل در رم جدید پابرجاست به این معنی است که حافظه رم سالم است و مشکل مربوط به مادربرد اصلی است.

اگر قطعات سخت افزاری کامپیوتر شما با یکدیگر سازگاری کامل دارند، تنظیمات بایوس کامپیوتر را به درستی انجام داده اید، از سلامت هارد، برد اصلی و حافظه رم مطمئن هستید، اما همچنان با مشکل کامپیوتر مواجه می شوید یا ویندوز آویزان یا روشن می شود. دوباره تکرار می شود، پیشنهاد می کنیم پاور کیس یا همان پاور را بررسی کنید. منبع تغذیه یا برق کامپیوتر در صورت نیمه سوخته بودن کامپیوتر شما باعث ایجاد این مشکلات می شود، کاهش برق رسانی و ... گاهی اوقات افت ولتاژ و نوسان زیاد برق ساختمان نیز می تواند عامل بروز چنین مشکلاتی باشد. .

علت هنگ کردن کامپیوتر چیست؟

برخی از کاربران بر این باورند که ویندوز هنگام راه اندازی سیستم به دلیل اشکال در سیستم عامل هنگ می کند. کارشناسان مایکروسافت معتقدند ویندوز یک سیستم عامل پایدار است و کاربران این توانایی را دارند که بدون هیچ مشکلی از آن به صورت پایدار استفاده کنند. نباید فراموش کرد که هیچ نرم افزاری 100% بدون باگ و مشکل نیست.

مهمترین دلایل هنگ کردن کامپیوتر

برخی از موارد زیر ممکن است دلایل اصلی هنگ کردن رایانه در ویندوز باشد:

  • سیستم خیلی باز است
  • فضای کافی روی هارد دیسک وجود ندارد
  • ناسازگاری برنامه نصب شده با سیستم عامل یا ویندوز
  • عدم امنیت سیستم در برابر حملات هکرها و ویروس ها
  • ناکارآمدی سیستم خنک کننده و کولر فن
  • ناکارآمدی قطعات سخت افزاری قطعات
  • استفاده از سرویس های نامعتبر و اشتراک گذاری فایل ها
  • حمله به نرم افزارهای سایبری و تخریب ویندوز

1- وقتی کامپیوتر هنگ کرد، کمی به آن زمان بدهید

زمانی که احساس کردید با مشکل آویزان کردن کامپیوتر روبرو هستید، صبور باشید و چند دقیقه به کامپیوتر فرصت دهید تا فرآیند پردازش را کامل کند. گاهی اوقات ممکن است یک کامپیوتر به نظر برسد که معلق است، اما در واقع فقط یک کار پیچیده را کاهش داده یا پردازش می کند. در این صورت می توانید از تعمیرات کامپیوتر در محل استفاده کنید

2- هنگ کامپیوتر را بررسی کنید

وقتی با هنگ کامپیوتر مواجه می‌شوید، باید بررسی کنید که آیا کامپیوتر شما به فشار دادن دکمه Caps Lock روی صفحه‌کلید پاسخ می‌دهد یا خیر. و اینکه چراغ این دکمه روشن یا خاموش می شود! اگر چراغش روشن و خاموش شد قدم بعدی را بردارید و اگر تاثیری نداشت کامپیوتر کامل هنگ کردید باید سیستم را ریستارت یا ریستارت کنید.

3- برنامه ای که جواب نمی دهد را کامل ببندید

اگر دکمه Caps Lock روشن و خاموش شود، به این معنی است که ویندوز هنوز در حال اجرا و زنده است و برنامه دیگری است که ارتباط خود را با مرکز پردازش قطع کرده و باعث از کار افتادن رایانه شده است. برای پایان دادن به کار یک برنامه، می توانید دکمه های Ctrl + Alt + Del را با هم فشار دهید تا پنجره Task Manager باز شود. پس از باز شدن این پنجره، برنامه ای را که پاسخ نمی دهد و باعث فریز شدن کامپیوتر شده است را انتخاب کنید و گزینه End Task را انتخاب کنید، این کار باعث یخ زدن کامپیوتر می شود.

توجه داشته باشید که پس از انتخاب End Task، حدود 10-20 ثانیه طول می کشد تا برنامه بسته شود.

4- ریستارت یا راه اندازی مجدد کامپیوتر

حال اگر هیچ یک از موارد ذکر شده و شرح داده شده جواب نداد، باید کامپیوتر را ریستارت کنید. آن را خاموش کنید و پس از خاموش شدن کامپیوتر، چند ثانیه صبر کنید تا برق ذخیره شده از مادربرد تخلیه شود و کدهای اضافی بایوس پاک شوند، سپس آن را روشن کنید و اجازه دهید به طور معمول بوت شود.

توجه داشته باشید که هنگام راه اندازی کامپیوتر، ممکن است با صفحه ای روبرو شوید که از شما می پرسد آیا می خواهید ویندوز را در حالت ایمن راه اندازی کنید یا به طور معمول. حالت عادی را انتخاب کنید و ببینید آیا ویندوز به درستی و بدون خطا راه اندازی می شود یا خیر.

5- مشکلات مربوط به قطعات یا درایورهای سیستم را بررسی و حل کنید

اگر هیچ یک از مراحل بالا مشکل را حل نکرد، ممکن است مشکل سخت افزاری یا خطای درایور وجود داشته باشد.

زیرا معیوب بودن هارد، رم و کارت گرافیک یا نقص در سایر قطعات سخت افزاری به راحتی می تواند باعث هنگ شدن کامپیوتر شود. همچنین باید گفت که آپدیت نکردن درایور یک قطعه نیز می تواند به دلیل تداخل با سایر درایورها یا عدم کارکرد صحیح، باعث هنگ شدن کامپیوتر شود.

اگر مطمئن هستید که یک قطعه سخت افزاری معیوب باعث قفل شدن و قطع شدن رایانه می شود، باید فوراً قطعه را تعویض کنید تا از آسیب بیشتر به رایانه جلوگیری کنید. برای انجام بهتر این کار، از متخصصان خدمات کامپیوتری Matrix Computer کمک بگیرید تا از آسیب جدی تری به سیستم خود جلوگیری کنید. تیم حرفه ای کامپیوتر ماتریکس با بیش از 15 سال سابقه در این زمینه در خدمت شماست. شما می توانید با تماس با کارشناس مربوطه درخواست ارتقاء کامپیوتر خود را ثبت کنید

اما اگر درایور معیوب است، باید آخرین درایور را از وب سایت سازنده دانلود کرده و قبل از قفل شدن رایانه نصب کنید. یا آن را از رایانه دیگری دانلود کرده و بر روی رایانه خود نصب کنید.

اگر نمی توانید آخرین درایور را قبل از هنگ کردن رایانه نصب کنید، می توانید رایانه را در حالت Safe Mode راه اندازی کنید.

در این صورت می توانید به قسمت Device Manager دسترسی پیدا کنید و درایوری که درست کار نمی کند را حذف کنید. سپس کامپیوتر را ریستارت کنید و ویندوز را به طور معمول باز کنید. در این مرحله ویندوز سخت افزار را شناسایی کرده و درایور آن را مجددا نصب می کند. این فرآیند می تواند برای رفع مشکل و جلوگیری از قفل شدن مجدد آن کافی باشد. همچنین می توانید آخرین درایور دانلود شده را نصب کنید تا مطمئن شوید درایور آن جزء به روز است.

همچنین می توانید وارد بایوس شوید و هر سخت افزاری را که به درستی کار نمی کند غیرفعال کنید و ببینید آیا این کار از قفل شدن جلوگیری می کند یا خیر. با این حال، همچنان باید آن سخت افزار را جایگزین کنید زیرا اگر غیرفعال بماند، ممکن است نتوانید به طور کامل از رایانه خود استفاده کنید.

6- به مرکز تعمیرات معتبر مراجعه کنید

می توانید درخواست خود را به تعمیرگاه کامپیوتر ماتریکس ارسال کنید تا در صورت رفع نشدن مشکل در کنار شما باشیم.

پس اگر سیستم شما در حین ریست مشکل پیدا کرد، بهتر است با کمک فلش مموری یا DVD که فایل های ویندوز شما را در خود دارد سیستم را بوت کنید و از ابتدا ویندوز را به صورت دستی نصب کنید. سیستم خود را نصب کنید.

اگر کامپیوتر شما در حین نصب ویندوز یا بعد از آن دوباره هنگ کرد، به احتمال زیاد مشکل سخت افزاری است و ربطی به نرم افزار موجود در سیستم شما ندارد. علت آویزان شدن کامپیوتر یکی از موارد رایجی است که با کمک مراحل ذکر شده در بالا به راحتی می توانید آن را حل کنید. نظرات و پیشنهادات خود را در مورد رفع مشکل کامپیوتر ویندوز 7، 8 و 10 با ما در میان بگذارید.

سوالات متداول در مورد هنگ کامپیوتر

1. مهمترین علت هنگ کردن کامپیوتر چیست؟

باز بودن بیش از حد سیستم - فضای کافی روی هارد دیسک - ناسازگاری برنامه نصب شده با سیستم عامل - ناکارآمدی سیستم خنک کننده - ناکارآمدی قطعات سخت افزاری.

2. وقتی کامپیوتر هنگ می کند چه باید کرد؟

کلیدهای Delete + Alt + Ctrl را نگه دارید. با این روش می توانید بر روی Task Manager کلیک کرده و برنامه های مورد نظر خود را ببندید یا سیستم را به طور کامل Restart کنید. همچنین، اگر می خواهید مستقیماً Task Manager را باز کنید، کلیدهای Esc + Shift + Ctrl را نگه دارید.

 

منبع: شهر سخت افزار


تعداد بازدید از این مطلب: 126
موضوعات مرتبط: تکنولوژی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : سهراب مجدی
تاریخ : دو شنبه 5 دی 1401
نظرات
مطالب مرتبط با این پست

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








درباره ما
آخرین مقالات فوری و مهم مربوط به سیاست، ورزش، اقتصاد، سینما، قیمت ها و اخبار ویدئویی را در اینجا دنبال کنید.
منو اصلی
پیوندهای روزانه
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید